A vegán sportolók útikalauza

A vegán sportolók útikalauza

A vegán sportolók útikalauza

Gyakran hallani, hogy a sportolóknak sok húst és fehérjét kell fogyasztaniuk, ha eredményt szeretnének elérni, úgy a teljesítmény, mint a testük felépítése terén. Éppen ezért, ha valaki a vegán sportolókra gondol, lehet nem tudja, hogy mennyire gazdag a táplálkozásuk a tápanyagokban. Természetesen a sportos életmódot folytatók számára kiemelten fontos a sok fehérje.

A vegánok esetében ez nem vihető be a szervezetbe állati eredetű termékek által. Ezért érdemes a növényi fehérjeforrásokat választani. Ilyen a kendermag, tofu, hüvelyesek, szója vagy a len is. A zsírforrások esetében meg ugyancsak széles a választék a növényi eredetű termékeknél: extra szűz olívaolaj, kender- vagy lenmagolaj, avokádó és a különböző olajos magvak.

A vegán diétánál problémát jelentenek az izomgörcsök is, ami a nátrium, kalcium és magnézium hiányából ered. Egy hasznos tipp azok számára, akik ezt az életmódot folytatják: a salátához hozzáadott egy evőkanál szezámmaggal máris kezelhető a kalcium kérdése. Még több hasznos információért kattintson az oldalra!

Print Friendly