Keresőoptimalizálás 2020-ban. Szükséges változtatni?

Keresőoptimalizálás 2020-ban. Szükséges változtatni?

Keresőoptimalizálás 2020-ban. Szükséges változtatni?

Az online marketing első csíráinak megjelenése óta, központi kérdés az internet világának maximális kihasználása az értékesítésben. A kezdetekhez képest, a keresőoptimalizálás 2020 tájára sokat alakult, alapjaiban véve azonban közel sem minden új a Nap alatt. Sokféle hír kering arról, mik a legfontosabb, leginnovatívabb módszerek, ne feledjük azonban, hogy a SEO alapok elsajátítása nélkül nem sokra fogunk jutni a területen. Hiába foglalatoskodunk a Google mikroadatokkal, honlap sebességével, videók beágyazásával vagy mobilhasználattal, ha hiányos a bázis, az alaptudás, mit sem ér az egész. A keresőoptimalizálás 2020-ban is ott kezdődik, hogy ezeket rendbe rakjuk. Melyek a legelemibb, leglényegesebb dolgok? Lássuk! Az első kardinális tényező a kulcsszó lista.

A Google Ads tervező segítségével könnyedén készíthető olyan felsorolás, amivel megkaphatjuk azokat a kifejezéseket, amelyek az általunk kínált termékekhez, szolgáltatásokhoz kapcsolódnak. Pontosabban azokat a szókapcsolatokat, amelyeket az emberek leginkább bepötyögnek, ha ilyesmiket szeretnének vásárolni. A keresőoptimalizálás 2020-ban is ezen nyugszik. A második lényegi pont a menüszerkezet. Weboldal készítés során megkerülhetetlen, hogy a belső struktúra rendben legyen. Elengedhetetlen, hogy a leggyakrabban keresett szavak benne legyenek a menürendszerben.

Természetesen nemcsak egymásra dobálva, hanem aloldalakba, cikkekbe építve. A következő komponens a tartalom, vagyis a szövegírás. A legnépszerűbb keresőmotor ezen a téren évről-évre változtat. Eltérő karakterszámú és kulcskifejezés tartalmú irományokat részesített előnyben például 2016-ban vagy 2017-ben. Az ideális keresőoptimalizálás 2020-ban is más számokat követel. További releváns összetevő a találati listán való feljebbjutáshoz a konkurenciaelemzés. A színvonalas szövegalkotáshoz ma már elengedhetetlen a TF-IDF analízis. Mindezeken felül, nincs sikeres keresőoptimalizálás 2020-ban title tag és meta leírás ellenőrzés nélkül.

Egyes szoftverekben az ehhez szükséges program már eleve megtalálható, vannak azonban esetek, amikor erre külön kiegészítő telepítése szükséges. A minőséges munka utolsó, de szintén nem elhanyagolható eleme a prémium linképítés. Egyesek szerint a sikeres keresőoptimalizálás 2020-ban nem ezen múlik, mert a legtöbbek által használt Search Engine ezt már nem veszi figyelembe. Ez viszont badarság, mert igenis esszenciális, hiszen nagymértékben meghatározza, milyen helyet tud elérni egy adott oldal. Sőt, néhány vélemény szerint, a jelentősége egyre nagyobb lesz. Alkalmazandó tehát a keresőoptimalizálás 2020-ban is.